Ünal Yarımağan’dan Tercihlerle İlgili Açıklama

Hiç yorum yok
CNN Türk’te Sınav Günlüğü programında Alev Nallar’ın sorularını yanıtlayan ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan, yeni sisteme göre tercih yapacak adaylar için çok önemli uyarılar yaptı. İşte tüm öğrencilerin merak ettiği soruların yanıtları.

TÜM BÖLÜMLERE ALAN DIŞI YERLEŞME OLACAK

Adayların en çok merak ettikleri konu ile başlayalım. Bu yıl katsayılar arasındaki farkın kapanmasıyla, alan dışı yerleşmelerin çok olacağı konuşuluyor. Sizin bu konudaki beklentiniz nedir?

“Benzetim çalışmasını yaparken şunu gördük. Bu yıl hemen hemen tüm bölümlerde eğer adaylar tercih yaparlarsa alan dışından yerleşme olabilecek. Örneğin, geçen yıl, bir aday sınav birincisi dahi olsa, örneğin Hacettepe Tıp Fakültesine alan dışı olarak yerleşemiyordu. Bu yıl bu sistem değişiyor ve bu fırsat geliyor. Doğrusunu isterseniz ben, alan dışı yerleşenlerin sayısının az olacağını tahmin ediyorum.”

HUKUK FAKÜLTELERİ SAYISALCILARIN MI?

Şu ara adaylar arasında en çok konuşulan konulardan biri de, bu yıl Hukuk bölümünü daha çok sayısalcının yerleşeceği. Bunu öngörmüyorsunuz sanırım.?

“Sayısalcılardan isterse hukuk bölümüne girecek adaylar var. Ben inanıyorum ki, sayısalcıların çoğu hukuk değil kendi alanlarını tercih edecekler. Dolayısıyla sayısalcılardan hukuk bölümüne giren ve hukuk bölümünün puanını yükselten, Türkçe matematikçilerin girmesini zorlaştıran bir gelişmeyi ben tahmin etmiyorum. Sayısal öğrencilerden yerleşenler olacak ama fakat sınırlı sayıda olacak. Yerleştirmede, radikal değişikliği ek puanla yerleşilen bölümlerde bekliyorum. Öğretmen liselerinden, Öğretmenlik bölümlerine giriş zorlaşacak…”

ÖĞRETMEN LİSELİLERİN GİRİŞİ ZORLAŞACAK

Alan dışı tercih kolaylaşacak ama siz böyle bir yığılma, tercih eğilimlerinde radikal bir değişiklik beklemiyorsunuz anladığım kadarıyla.?

“Ben radikal değişikliği ek puanlı programlarda bekliyorum. Mesele bazı üniversitelerimizin matematik öğretmenliği bölümlerine geçen yıl öğretmen lisesi dışından kimse giremedi. Çünkü ek puanın oranı oldukça yüksekti. Bu sene öğretmen lisesi dışında fen lisesi, genel liselerin fen kolundan mezun olan adaylar da, matematik öğretmenliğine girebilecek puana sahip oldular. Bu adayların girmesiyle bu tür ek puanlı bölümlerin puan yapıları değişecek diye düşünüyorum. Hatta öğretmen liselilerin buraya girişi zorlaşacak diyebilirim.

KONTENJAN ARTIŞI OLACAK FAKÜLTELER

Geçen yıl 10 bin kontenjanlı Eğitim Fakülteleri kapatıldı ve yaklaşık 110 bin arkadaşımızın merakla beklediği Teknoloji ve Turizm Fakülteleri açıldı. Sadece 3.420 kontenjanları var. Kontenjan artışı olacak mı?

“Aslında birçok fakültede açılması öngörüldü. Fakat bu yıl hepsi yetiştirilemedi. Önümüzdeki yıl, 2010’da açılan üniversitelerde ilave kontenjan olmayacak. Diğer üniversitelerimizde açılacağı için, toplam kontenjan artacak. Hatta önümüzdeki yıl geçen yılki 10 bin kontenjanın üstüne çıkacağını düşünüyorum.”

TERCİH YAPARKEN TEK KISTAS BAŞARI SIRASI DEĞİL

Son Günlerde, başarı sıra hatası olan ve düzeltme yaptığınız 49 program nedeni ile, tercihlerle ilgili sadece başarı sıralarını konuşur olduk. Kanımca tartışmanın burada kilitlenmesi, öğrencilerin çok ciddi tercih hataları yapmalarına sebep olacak. O nedenle soruyorum. Tercih yaparken tek kıstas, başarı sırası mıdır?

“Tabi ki değildir. Öncelikle adaylar, isteklerini ön plana çıkarsınlar. Tabi bazı öğrencilerin istekleri çok belirgin değil. İşte bu konuda büyüklerinden, öğretmenlerinden yardım alabilirler. Hangi mesleğe kendisi daha uygun hangi meslekte iş bulma olanakları daha fazla hangi meslekte daha başarılı olurlar. Bu soruları sorsunlar. Örnekle anlatayım; aday, ben şu 3 programa, 5 üniversitedekine gitmek istiyorum toplam 15 program olarak listesine yazsın. Bunları tercih sırasına koysun. Bu sıralamayı yaparken de puanlarına bakmasınlar. Eğer öğrenci İTÜ İnşaatı, Boğaziçi İnşaat’tan daha çok istiyorsa onu öne yazsın. Boğaziçi’nin puanı yüksek diye kesinlikle onu ön plana almasın. Gönlündeki çok istediği programları yazdıktan sonra, o programların geçen seneki puanlarına ve minimum başarı sıralarına baksın ve kendisinin ki ile karşılaştırsın. Eğer yazdıkları bölümlerin hepsi kendi başarı sırası ve puanından yüksekse, o zaman arkalara içine sindirebildiği, kazandığında kayıt yaptırabileceği daha küçük puanlı birkaç bölüm eklesinler. Benim tavsiyem budur.”

Hiç yorum yok :